Giuliano Marinković (2018.)
Razgovarali smo s našim nekadašnjim članom, istraživačkim novinarom Giulianom Marinkovićem, koji danas živi u Irskoj i gdje se dalje aktivno bavi ufologijom.
Intervju prenosimo u cjelosti.
.
1. Čime se trenutno bavite po pitanju istraživanja ufoloških aktivnosti odnosno pojava u Hrvatskoj?
Neprestano održavam i nadopunjavam ufološki digitalni arhiv koji vjerojatno predstavlja jedan od najvećih svjetskih – ako ne i najveći – arhiv audio izjava, intervjua, radio emisija i dokumentaraca. Neki od audio materijala koje posjedujem datiraju još od 1940-ih. Što se tiče književne arhive tu je i dalje vodeći arhiv AFU-a (Archives of the Unexplained: Arhiv neobjašnjivog) smješten u Švedskoj.
Nedavno sam došao do jednog digitaliziranog dijela i te arhive. Paralelno radim na digitalizaciji knjiga i novinskih članaka iz bivše Jugoslavije. Nedavno sam sa suradnikom Bojanom Ljubisavljevićem udružio goleme arhive novinarskih članaka iz Hrvatske i Srbije koji datiraju iz druge polovice 20. stoljeća. Bilo je tu i nekoliko prijelomnih trenutaka jer sam konačno uspio pronaći važne članke koje sam godinama tražio. Sve to omogućit će dodatni uvid u povijest fenomena u regiji kroz nadolazeće analize, a imat ćemo što ostaviti i za buduće generacije. I dalje aktivno istražujem aeronautičke incidente kako iz bivše Jugoslavije tako i iz cijelog svijeta. Neke od mojih istraživačkih radova možete pratiti na mojoj podcast mreži OmniTalk Radio: http://omnitalkradio.weebly.com/.
Treba napomenuti da zadnjih nekoliko godina materijali iz područja istraživanja NLO-a eksponencijalno rastu što iziskuje dosta vremena za praćenje, klasifikaciju i arhiviranje. Filtriranje je također izuzetno važno budući da u ovom području neprestano raste šum komercijalnih i lažnih uradaka koji dodatno zamućuju vodu. Monetiziranje na Youtubeu dodatno pogoršava taj problem pa neiskusni korisnici vjerno prate varalice na kanalima poput „Secureteam10“ i „Third Phase of Moon“, misleći da takve prezentacije odražavaju realnost. Situacija nije bolja ni na Facebook grupama gdje se materijali iz takvih izvora neprestano dijele dok se relevantne vijesti zanemaruju (vjerojatno jer ih u tom šumu administratori takvih grupa ne mogu ni prepoznati). Ozbiljniji istraživači odavno su se povukli u zatvorene grupe i mailing liste gdje privatno dijele relevantne materijale.
2. Istražili ste i objavili svoje rezultate o nevjerojatnom nlo incidentu koji se dogodio u našem zračnom prostoru te zahvaljujući vama postao jedan od važnijih NLO slučajeva, a to je Pan Adria incident. Možete nam ukratko reći nešto o ovom slučaju? Osim pilota, da li je na tom letu bilo putnika i da li ste tijekom istrage uspjeli stupiti u kontakt s njima i prikupiti dodatne izjave?
Osobno smatram da incident Pan Adrije posjeduje sve parametre prvoklasnog slučaja na svjetskoj razini. Slučaj se istražuje već 22 godine. Pokušat ću prepričati što kraću kronologiju. Godine 1976. tijekom noćnog leta iz Zagreba prema Surčinu (tek smo nedavno došli do internog dokumenta koji upućuje na tu godinu, a ne na 1977. kako smo prije smatrali), u zrakoplovu Fokker-227 letjela je posada tadašnje zrakoplovne tvrtke Pan Adria. Tijekom leta zrakoplov je počelo pratiti blještavo crveno svjetlo koje je bilo detektirano s radarima vojne mreže VOJIN i civilne kontrole Beograd. Kontrola letenja obavijestila je posadu o neobičnom pratitelju. Fokker-227 naposljetku se uspješno spušta na Surčin dok fenomen ostaje statičan na razini oblaka. U međuvremenu u kontrolu leta izvanredno dolazi Zlatko Vereš - načelnik kontrole letenja Jugoslavije - koji osobno nadzire situaciju. Poslije servisiranja zrakoplova, kapetan Fokkera odlučuje nastaviti let prema tadašnjem Titogradu. No, čim su uzletjeli, fenomen ih ponovno počinje pratiti. Tada je uslijedila instrukcija kontrolora letenja da Fokker kratko skrene u lijevo. NLO se u tom trenutku velikom brzinom približava prema zrakoplovu. U tom trenutku dolazi do detekcije NLO-a i s malim frontalnim radarom iz Fokkera. Zbog straha od sudara, kontrolor letenja počinje vikati putem radio veze da posada okrene zrakoplov. NLO je tada smanjio brzinu nakon čega se počeo vraćati prema Batajnici tj. vojnom beogradskom aerodromu. Poslije toga nastupa vojna intervencija i uzlijetanje MIG-ova 21. Događaje koji se tiču vojne intervencije treba dodatno rasvijetliti pa ovim putem pozivam potencijalne sudionike tog dijela kronologije da se jave na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.">.
Naravno o slučaju znamo još dosta više, ali za sada neke od informacija još čuvamo dok istraga traje. U ovom slučaju identificirali smo više od 10 sudionika i televizijsku prezentaciju tog slučaja možete pogledati ovdje:
Na tom letu bilo je i putnika kako su nam rekli intervjuirani sudionici događaja. Međutim, oni još nisu locirani, mada imam nekoliko tragova na kojima radim. Gotovo identičan slučaj otkrio sam i na Novom Zelandu iz sredine 1970-ih o čemu mi je svjedočio pilot Peter Maher. Taj intervju možete poslušati ovdje:
- Prethodno
- Slijedeće >>