Oblak na Marsu

Oblaci nad površinom Marsa stvaraju pomutnju među znanstvenicima koji proučavaju atmosferu "crvene planete".

U dva različita i nepovezana slučaja, tijekom ožujka i travnja 2012. godine, astronomi amateri, javili su o pojavama nalik oblacima na Marsu. Oblaci su se javljali na visinama od 250 km iznad iste površine u oba slučaja.

"U pojasu 250 km od površine, gdje je atmosfera vrlo rijetka, pojava oblaka je vrlo rijetka", rekao je Agustin Sanchez-Lavega s Universidad del PAis Vasco u Španjolskoj. Agustin Sanchez je vodeći autor tekstova objavljenih u listu Nature koji govore o voim pojavama. Oblak se oformio u manje od 10 sati, pokrivajući površinu od 1000x500 km. Bio je vidljiv 10 dana za vrijeme kojih je mijenjao svoj oblik.

Niti jedna od sondi koja proučava Mars, nije uočila ovu pojavu. Objašnjava se njihovim nepovoljnim položajem u orbiti Marsa. No ipak, provjeravajući arhivu snimaka teleskopa Hubble od 1995. do 1999. te snimke amatera od 2001 do 2014. uočavaju se iste pojave samo na visinama do 100 km. Jedna snimka Hubbla slikana 17. svibnja 1997. vrlo je slična pojavama koje su uočili astronomi amateri u 2012.

Znanstvenici pokušavaju odgonetnuti prirodu nastanka proučavajući stare slike Hubbla supoređujući s novim slikama. "Jedno od mogućih objašnjenja jest refleksija svjetlosti stvarena od strane oblaka ispunjenjih kristalima leda i sitnih čestica prašine, ali u tom slučaju takvo nešto zahtjeva velika odstupanja od standardnih atmosferskih uvjeta na Marsu, pogotovo na toliko velikim visinama." rekao je Agustin.

"Druga mogućnost je pojavljivanje aurore, što je lako moguće, jer se točno iznad tog područja proučavala aurora Marsa. Ako je aurora, onda to pokazuje veliku anomaliju u geomagnetskoj aktivnosti površine" dodao je Antonio Garcia Munoz, kolega znanstvenik s ESA's ESTECa i koautor studije.

Za sada nema više odgovora o prirodi nastanka ovakvih oblaka, no očekuje se da će puno više podataka dobiti od sonde ESA's ExoMars Trace Gss Orbiter koja se planira poslati na Mars tijekom 2016. godine.

Forum i Google+

Forum i Google+ u kojemu možete raspravljati o ufologiji, astronomiji, astroarheologiji, i svim ostalim temama na rubu i izvan ruba znanosti.

www!

Nove stranice DUAP Polarisa www.duap-polaris.hr započele su radom 15. rujna 2013. godine. Stare materijale i stranice možete pronaći u kategoriji Arhiva.

Adresa!